Da bismo ponovno “probudili” svoj organizam i pokrenuli rad metabolizma, najprije moramo prestati s rigoroznim dijetama i shvatiti da je za uspješno i dugoročno skidanje kilograma potrebno promijeniti način života. Kada kažemo promijeniti način života, ne mislimo da trebate jesti samo salatu i raditi cardio vježbe svaki dan.

Mislimo na male postepene promjene koje će dovesti organizam u ravnotežu i stabilizirati tjelesnu masu. Evo nekoliko najbitnijih stavki koje nam pomežu u tom procesu:

  • Unos kalorija na dan ne bi smio biti drastično ispod naših osnovnih dnevnih potreba (bazalni metabolizam).
  • Svakodnevno treba unijeti približno istu vrijednost kalorija, u određenom vremenskom razmaku na način da imamo određeni kontinuitet i tempo iz dana u dan.
  • Prestati preskakati obroke i jesti uvečer velike količine hrane, već tokom dana ravnomjerno rasporediti od 3 do 5 obroka (kako tko voli i može ).
  • Dajući organizmu dovoljno kalorija, koliko mu treba za rad bazalnog metabolizma odnosno obavljanja svih vitalnih funkcija organizam, metabolizam nam se u procesu mršavljenja neće usporavati te sukladno tome nećemo imati jo-jo efekt.
  • Unos proteina trebao bi biti u svakom obrokuDovoljnim unosom proteina očuvat ćemo i podržati svoju mišićnu masu čiji je udio u organizmu ključan za pokretanje metabolizma i potrošnju kalorija. Osim toga, za probavu proteina trošit ćemo više kalorija i postići ćemo osjećaj sitosti odnosno spriječiti pojavu gladi i pregladnjivanja.
  • Dovoljnim unosom vlakana na dan kroz konzumaciju voća, povrća, sjemenki, orašida, cjelovitih žitarica – pokrenut ćemo probavu, očistiti probavni sustav (crijeva, jetru…), regulirati povišene masnoće, kolesterol i šećer u krvi te postići osjećaj sitosti.
  • Potaknuti unos dobrih masnoća (avokado, maslinovo ulje, kakao, repičino ulje, omega-3, sjemenke i orašidi….).
  • Unositi dovoljno tekućine. Tekućina je izrazito bitna u pravilnom radu metabolizma, čišćenju probavnog sustava, mokraćnog mjehura i bubrega. Tekućinom izbacujemo štetne nusprodukte iz organizma i podržavamo svoje unutarnje organe ka pravilnom radu.
  • Uključivanjem tjelesne aktivnosti (prvenstveno hodanje za početka, a potom postepeno dodavanje vježbi snage u kombinaciji s hodanjem ili nekim cardio vježbama u skladu s mogućnostima). Tjelesna aktivnost potiče potrošnju kalorija čime postižemo gubitak masnog tkiva i mršavljenje, podržava naš kardiorespiratorni sustav, regulira povišeni tlak, povišene masnoće i šećer u krvi te budi i aktivira naše mišiće koji su “motor” našeg organizma i povećavaju rad bazalnog metabolizma.