Kada spomenemo mišićnu masu na pamet obično prvo padaju sportaši i bodybuilderi. No, osim što mišići osiguravaju dobar fizički izgled i sportske performanse, mišići igraju ključnu ulogu u dugoročnom zdravlju svakog pojedinca.

Danas, kada se 2/3 svijeta bori s prekomjernom težinom ili pretilošću, svaki dan smo bombardirani novim dijetama i tabletama koje obećavaju ubrzavanje metabolizma i sagorijevanje masti. No ne smijemo zaboraviti osnovnu stvar, a to je da debljanja i nakupljanja masnog tkiva dolazi kada kroz hranu unosite više kalorija od onoga što tijekom dana potrošite kroz svakodnevne i tjelesne aktivnosti.

Ono što ipak možete napraviti da biste povećali svoju potrošnju kalorija jest povećanje mišićne mase.

Mišićna masa povezana je s vašom bazalnom metaboličkom stopom (BMR) – količinom kalorija koje sagorijevate u mirovanju. Što imate veću količinu mišićne mase, to će biti veći BMR. To znači da će ljudi s većom količinom mišićne mase imati veći utrošak energije, što će pomoći da se izbjegnu neravnoteža kalorija i, na kraju, pretilost.

KOJI SU TO ZDRAVSTVENI BENEFITI KOJI SU POVEZANI S MIŠIĆNOM MASOM?

  •   Ako ste prehranom i vježbanjem izgradili dovoljno mišićne mase, ona može pomoći u borbi protiv bolesti i infekcija jer će služiti kao rezerva proteina kada se aktivira imunološki sustav.
  •   Mišići nam pomažu u borbi protiv osteoporoze! Osteoporoza može dovesti ljude u ozbiljnu opasnost od lomova prilikom pada. Vježbanje i aktiviranje mišića odnosno kontrakcijom mišića postiže se naizmjenično djelovanje sile na kost – to je informacija za kost da se na tom mjestu treba pojačati.
  •   Više mišićne mase, a manje masnoća u tijelu može pomoći u sprječavanju nastanka inzulinske rezistencije odnosno kasnije i dijabetesa tip 2. Inzulinska rezistencija je stanje koje je obilježeno smanjenim odgovorom ciljanih stanica ili cijelog organizma na inzulin.

Dakle od povećanja mišićne mase svi imaju koristi bez obzira na to čime se bavili i koliko godina imali. Iz tog razloga preporučljivo je s vremena na vrijeme obaviti analizu tijela gdje možete provjeriti svoj sastav tijela odnosno udio masnog i mišićnog tkiva. Ako se ispostavi da je mišićna masa preniska, potreban vam je stručan plan treninga i prehrane koji će vam pomoći u povećanju mišićne mase.